Zadejte hledaný výraz
Možná, že hledáte...
Zavřít

Průzkum mezi řidiči: Češi mají rádi tradiční značky, vkus se dědí z otce na syna

12.8. 2020
Víc než polovina českých řidičů jezdí stejnou značkou auta jako jejich rodinní příslušníci. Nejvíc to platí o rodičích a dětech, asi třetina řidičů do 35 let má vůz stejné značky jako jejich rodiče. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisen - Leasing mezi českými řidiči.

Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny. 

Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní. 
U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba 
ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.

„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera
Raiffeisen - Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.

Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.

Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.

Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.

Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru 
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané 
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 % 
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
 

Další zprávy

25.8. 2021
Co dělají Češi, když mají auto v servisu? Většina si jízdu odpustí, dojde ale i na taxíky
Jak řeší čeští majitelé aut situaci, kdy mají svůj vůz v servisu? Dvě pětiny z nich si během té doby jízdu autem odpustí. Necelá třetina používá auto partnera nebo partnerky, službu náhradního vozu využívá zhruba jen každý desátý. Čtyři procenta se doznala k tomu, že přechodně pro své soukromé účely používá služební vůz. Vyplývá to z...
Zobrazit zprávu
4.8. 2021
Nákup auta budoucnosti? Třetina lidí by chtěla, aby stačil jeden podpis
Víc než třetina lidí by chtěla, aby pro pořízení jejich příštího auta stačil jeden jediný podpis. Přes 45 % českých zákazníků by za největší zefektivnění považovalo to, že o voze budou mít předem všechny potřebné a pravdivé informace. Vyplývá to z průzkumu, který mezi českými řidiči realizovala společnost Raiffeisen - Leasing.
Zobrazit zprávu
21.7. 2021
Čtvrtina lidí čekala na své auto víc než měsíc. Čechy při nákupu vozu trápí papírování
Většina lidí čekala na své aktuální auto maximálně dva týdny. U čtvrtiny zákazníků ale od momentu, kdy si auto vybrali, do chvíle, kdy jej poprvé mohli řídit, uplynul měsíc a dále. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti Raiffeisen - Leasing.
Zobrazit zprávu
21.6. 2021
Do Raiffeisen - Leasing nastoupil Jiří Štoček, řídí rozvoj operativního leasingu se službami
Raiffeisen - Leasing dál posiluje své expertní a personální zázemí v oblasti operativního leasingu se službami. Divizi Fleet managementu a full-service operativního leasingu od června nově řídí Jiří Štoček, specialista a manažer s širokými zkušenostmi jak z oblasti financí, tak z automotive sektoru. V minulosti působil ve společnosti...
Zobrazit zprávu
Tato webová stránka používá soubory cookies
Mezi soubory cookies používané touto webovou stránkou patří technické (nutné), analytické, konverzní, trackingové a marketingové cookies. V informacích o souborech cookies se o nich dozvíte více informací. Dáváme Vám možnost ponechat pouze nutné cookies, udělit souhlas pro ukládání a následné zpracování všech uvedených cookies či prostřednictvím možnosti „upravit“ zvolit jinou Vámi preferovanou variantu.