Průzkum mezi řidiči: Češi mají rádi tradiční značky, vkus se dědí z otce na syna
12.8. 2020
Víc než polovina českých řidičů jezdí stejnou značkou auta jako jejich rodinní příslušníci. Nejvíc to platí o rodičích a dětech, asi třetina řidičů do 35 let má vůz stejné značky jako jejich rodiče. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisen - Leasing mezi českými řidiči.
Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní.
U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba
ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.
„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera.
Raiffeisen - Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.
Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.
Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.
Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 %
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní.
U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba
ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.
![]() |
![]() |
„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera.
Raiffeisen - Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.
Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.
Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.
Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 %
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
Další zprávy
24.6. 2022
Úvěrová kalkulačka od Raiffeisen - Leasing usnadní přístup k úvěru, umožňuje i online schválení financování
Raiffeisen - Leasing pokračuje v modernizaci online komunikace s klienty. Nejnověji doplnila portfolio digitálních služeb nová online kalkulačka úvěru na auto. Zájemci o financování si mohou snadno spočítat výši měsíčních splátek pro vybraný model auta a nastavit si individuálně délku splácení. Pokud jim nabídka vyhovuje, stačí jen několik...
Zobrazit zprávu
7.6. 2022
Raiffeisen - Leasing poslal na pomoc Ukrajině už přes milion korun
Raiffeisen - Leasing má za sebou téměř půlrok mimořádného společenského nasazení kvůli válce na Ukrajině. Od začátku roku poslal do míst postižených konfliktem humanitární pomoc přesahující milion korun, vysokou částku zajistil i díky sbírce mezi zaměstnanci.
Zobrazit zprávu
30.5. 2022
Raiffeisen - Leasing nabízí firmám snadnou cestu k fotovoltaice na střechu
Raiffeisen - Leasing umožní firmám snadno získat vlastní střešní fotovoltaiku a ušetřit tím na platbách za energie. Podnikatelům nabízí pomoc při získání dotace spolu s výhodným financováním solární elektrárny na pokrytí vlastní spotřeby. Díky optimální kombinaci služeb si mohou vlastní zdroj levné a čisté energie jednoduše pořídit i menší...
Zobrazit zprávu
5.5. 2022
Raiffeisen - Leasing pomůže firmám získat podporu z rekordních evropských dotací
Raiffeisen - Leasing pomůže firmám získat výhodné investiční prostředky z evropských dotačních titulů. Do České republiky v současnosti směřují stovky miliard evropských prostředků ve formě dotací i finančních nástrojů. Firmám pomohou s modernizací, větším zapojením digitálních řešení, rozvojem udržitelné energetiky i dopravy. Získat dotaci...
Zobrazit zprávu