Zadejte hledaný výraz
Možná, že hledáte...
Zavřít

Průzkum mezi řidiči: Češi jsou se svým vozem spokojení, tři ze čtyř by si pořídili vůz stejné značky

26.8. 2020
„Když to funguje, neměň to.“ Tak by se dal shrnout přístup českých řidičů ke značce svého vozu. Tři čtvrtiny z nich by si totiž nejspíš znovu pořídily auto stejné značky, i kdyby na trhu byly levnější varianty. Průzkum Raiffeisen - Leasing také ukázal, že necelá třetina českých řidičů dokonce patří mezi „skalní fanoušky“ svého výrobce.

73 % českých řidičů by si nejspíš znovu pořídilo vůz stejné značky, jakou aktuálně jezdí, 
a to i kdyby na trhu existovaly levnější varianty
. Celá třetina lidí je o tom navíc pevně přesvědčená. 31 % lidí uvedlo, že by rozhodně chtěli stejnou značku vozu, pokud by si nyní pořizovali nové auto. Největší roli v rozhodování hrají vlastní zkušenosti a přesvědčení o ideálním poměru ceny a výkonu, vyplývá z průzkumu.

„Data ukazují, že většina lidí je se svým vozem spokojená. Řidiči vnímají, že si vybrali dobře a auto splňuje jejich očekávání, zejména z hlediska poměru ceny a kvality. Proto mají tendenci přemýšlet 
o tom, že by si příští vůz pořídili od stejného výrobce. Rozhodující je tedy dobrá zkušenost,“
říká Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti právě financování aut.
 

Právě vlastní zkušenost označila třetina respondentů za rozhodující faktor při výběru nového vozu. Polovina lidí se také řídí primárně svým odhadem poměru ceny 
a kvality. Asi 11 % lidí dá na zkušenosti přátel, rodiny a známých – častěji jsou to přitom ženy (15 %) než muži (8 %).
„Češi jsou v tomto ohledu velmi pragmatičtí 
a dají hodně na svůj vlastní úsudek, případně na názor někoho blízkého, komu věří. Je také zřejmé, že auto není pro české domácnosti jen výdajová položka, roli hraje to, jak dobře se v něm cítí, zda z něj mají dobrý pocit. Proto hodně lidí dá přednost ´svojí´ značce, 
i kdyby existovaly nějaké levnější cesty,“
vysvětluje Jaroslav Kumbera a dokládá 
to i praxí: „Máme velké množství klientů, kterým opakovaně financujeme auto stejné značky.“
 

Věrnost řidičů dokládají i data z průzkumu. Asi ve třetině případů jsou totiž lidé přesvědčeni o tom, že by svou značku auta zkrátka za jinou nevyměnili. Takový postoj přitom spíš sílí s věkem a rostoucími zkušenostmi.

Ve věku mezi 54-65 lety je téměř 40 % takových „skalních fanoušků“ svojí značky, zatímco u nejmladší věkové skupiny dva ze tří přemýšlejí o tom, že by příště otestovali jiného výrobce. 

Součástí spokojenosti se značkou může být i dobrá zkušenost s nákupem a financováním vozu. 
„Do celkové spokojenosti se může promítat i to, za jakých podmínek si lidé auto pořídili, zda byl prodejce solidní, jak dobré finanční podmínky klientům nabídl,“ doplňuje Jaroslav Kumbera a doporučuje lidem, kteří zvažují nákup auta, aby si nejprve udělali nezávislou představu o podmínkách na trhu. Může se totiž stát, že „jejich“ značku je možné financovat za výhodnějších podmínek. Například 
Raiffeisen - Leasing nabízí úvěry na nová i ojetá auta s úrokovou sazbou od 3,99 % p.a., což se vztahuje na vozy všech značek a typů.

Celkově jsou Češi se svými vozy spíše spokojení. Jen asi 2 % lidí uvedla, že by si stejnou značku vozu už nepořídila. Zajímavé také je, že okolo 8 % respondentů uvedlo, že by si vůz od stejné značky pořídili rádi, nenabízí ale typ vozu, který by jim vyhovoval.

Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.

Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.

Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru 
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané 
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 % 
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
 

Další zprávy

17.4. 2024
Raiffeisen - Leasing získal ocenění Tichá firma
Společnost Raiffeisen - Leasing byla pro svou dlouholetou podporu neziskové organizace Tichý svět – chráněná pracoviště odměněná oceněním Tichá firma. Neziskové organizaci propojující světy slyšících a neslyšících již řadu let pomáhá koupí výrobků, jejichž výtěžek se vrací zpět do chodu organizace. 
Zobrazit zprávu
2.4. 2024
Novým ředitelem movitostního financování Raiffeisen - Leasing je Vlastimil Sečkař
Do funkce Head of Equipment Financing společnosti Raiffeisen - Leasing byl k 1. 3. 2024 jmenován Vlastimil Sečkař. Na postu ředitele movitostního financování vystřídal Přemysla Beneše, který je od ledna 2024 jednatelem společnosti Raiffeisen - Leasing. Ve své nové roli se Vlastimil Sečkař zaměří na dosahování obchodních cílů, automatizaci a...
Zobrazit zprávu
18.3. 2024
O program Záruka Elektromobility Národní rozvojové banky je u firem zájem
Od okamžiku zveřejnění výzvy NRB dne 1. 12. 2023 zaznamenala společnost Raiffeisen - Leasing systematický nárůst poptávek po financování elektromobilů s dotací, a to v řádech desítek žádostí denně. Klíčovým aktérem trendu jsou hlavně malé a střední podniky, jež ve většině případů žádají financování jednoho vozu, nejčastěji oblíbené značky...
Zobrazit zprávu
5.3. 2024
Raiffeisen - Leasing oslavil 30 let na trhu rekordními obchodními výsledky
Společnost Raiffeisen - Leasing má za sebou nejen 30 let působení na českém trhu, ale především rekordní obchodní rok. V nových obchodních případech profinancovala investice ve výši 13,2 miliardy Kč. Konsolidovaný zisk po zdanění vzrostl meziročně o 42 % na 727 milionů Kč. 
Zobrazit zprávu
Tato webová stránka používá soubory cookies
Mezi soubory cookies používané touto webovou stránkou patří technické (nutné), analytické, konverzní, trackingové a marketingové cookies. V informacích o souborech cookies se o nich dozvíte více informací a můžete zde kdykoliv změnit volbu cookies. Dáváme Vám možnost ponechat pouze nutné cookies, udělit souhlas pro ukládání a následné zpracování všech uvedených cookies či prostřednictvím možnosti „upravit“ zvolit jinou Vámi preferovanou variantu.