Zadejte hledaný výraz
Možná, že hledáte...
Zavřít

Průzkum mezi řidiči: Češi kvůli nákupu auta sahají na úspory, chtěli by, aby vydrželo deset let

19.8. 2020
Více než polovina českých řidičů musela kvůli pořízení svého stávajícího vozu sáhnout 
na úspory. V průzkumu pro Raiffeisen - Leasing to uvedlo 58 % respondentů. Za vydané prostředky by chtěli vůz, který jim vydrží poměrně dlouho, dvě pětiny lidí očekávají, že s ním budou jezdit 5-10 let.


Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. V další fázi šetření mezi řidiči zkoumal, jaké mají Češi zkušenosti s financováním aut a co za své prostředky očekávají.

Každý druhý řidič musel kvůli pořízení svého stávajícího auta sáhnout na úspory. 58 % respondentů v průzkumu uvedlo, že úspory byly hlavním zdrojem financí pro nákup jejich dosavadního vozu. Čtvrtina lidí pak uvedla, že svoje auto financovala především úvěrem nebo leasingem. Z nich pak necelá třetina připustila, že se kvůli financování auta obrátila na finanční instituci, se kterou má předchozí dobrou zkušenost. Nejdůležitějším kritériem při volbě finančního modelu ale zůstávala celková cena.

„Pořízení auta vnímají lidé jako významnou investici, kvůli které se vyplatí sáhnout do úspor. Potěšující může být, že celá třetina dnešních řidičů má opakovaně úvěr nebo leasing, se kterým je spokojená. 
Je logické, že za investované prostředky chtějí kvalitu a dlouhodobé řešení,“
komentoval výsledky šetření Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování aut. 
 

 
Jeho slova potvrzují i data z průzkumu. Dva z pěti řidičů očekávají, že jim nově pořízený vůz vydrží pět až deset let. Třetina pak předpokládá, že jím bude jezdit, dokud nedoslouží. 

K tomu se častěji hlásí ženy (38,7 %) než muži (25,9 %). 

Z věkových skupin výrazněji vybočuje jen nejmladší skupina řidičů do 26 let. 

8 % z nich uvedlo, že by si pořídili vůz maximálně na dva roky, v průměru se k takovému očekávání doznalo jen 3,5 % řidičů.

„Data v podstatě potvrzují, že  dnes zákazníci nevybírají vůz s představou, že ho do dvou let vymění za modernější. Řidiči nyní upřednostňují takové řešení, které jim bude spolehlivě fungovat v horizontu pěti a více let,“ hodnotí trend Jaroslav Kumbera. Tomu podle něj odpovídají i současné možnosti financování. „Například v Raiffeisen - Leasing umožňujeme u úvěru na auto nastavit individuální délku splácení od dvou do šesti let, s tím, že roční úroková sazba začíná na 3,99 % p. a. a zůstává stejná po celou dobu trvání úvěru. Klienti tak mají jistotu stejných podmínek až na šest let dopředu,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera.

 

 
Za dvacet let nás bude na silnici stále stejně, věří polovina řidičů

Svým autům věříme i v dlouhodobé perspektivě. 56 % respondentů předpokládá, že za dvacet let budeme autem jezdit stejně často jako dosud. Jen 25 % lidí očekává, že cestování autem bude nutné omezit, ať už v důsledku rostoucích cen a nižší finanční dostupnosti (13,3 %), nebo v důsledku toho, že se na trhu objeví nové, ekologičtější a cenově dostupné alternativy k jízdě autem (10,5 %). Na druhou stranu jen necelých 5 % předpokládá, že do dvaceti let důraz na ekologii opadne a auty budeme jezdit ještě více než dnes.

Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.

Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.

Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru 
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané 
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 % 
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto. 

Další zprávy

25.8. 2021
Co dělají Češi, když mají auto v servisu? Většina si jízdu odpustí, dojde ale i na taxíky
Jak řeší čeští majitelé aut situaci, kdy mají svůj vůz v servisu? Dvě pětiny z nich si během té doby jízdu autem odpustí. Necelá třetina používá auto partnera nebo partnerky, službu náhradního vozu využívá zhruba jen každý desátý. Čtyři procenta se doznala k tomu, že přechodně pro své soukromé účely používá služební vůz. Vyplývá to z...
Zobrazit zprávu
4.8. 2021
Nákup auta budoucnosti? Třetina lidí by chtěla, aby stačil jeden podpis
Víc než třetina lidí by chtěla, aby pro pořízení jejich příštího auta stačil jeden jediný podpis. Přes 45 % českých zákazníků by za největší zefektivnění považovalo to, že o voze budou mít předem všechny potřebné a pravdivé informace. Vyplývá to z průzkumu, který mezi českými řidiči realizovala společnost Raiffeisen - Leasing.
Zobrazit zprávu
21.7. 2021
Čtvrtina lidí čekala na své auto víc než měsíc. Čechy při nákupu vozu trápí papírování
Většina lidí čekala na své aktuální auto maximálně dva týdny. U čtvrtiny zákazníků ale od momentu, kdy si auto vybrali, do chvíle, kdy jej poprvé mohli řídit, uplynul měsíc a dále. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti Raiffeisen - Leasing.
Zobrazit zprávu
21.6. 2021
Do Raiffeisen - Leasing nastoupil Jiří Štoček, řídí rozvoj operativního leasingu se službami
Raiffeisen - Leasing dál posiluje své expertní a personální zázemí v oblasti operativního leasingu se službami. Divizi Fleet managementu a full-service operativního leasingu od června nově řídí Jiří Štoček, specialista a manažer s širokými zkušenostmi jak z oblasti financí, tak z automotive sektoru. V minulosti působil ve společnosti...
Zobrazit zprávu
Tato webová stránka používá soubory cookies
Mezi soubory cookies používané touto webovou stránkou patří technické (nutné), analytické, konverzní, trackingové a marketingové cookies. V informacích o souborech cookies se o nich dozvíte více informací. Dáváme Vám možnost ponechat pouze nutné cookies, udělit souhlas pro ukládání a následné zpracování všech uvedených cookies či prostřednictvím možnosti „upravit“ zvolit jinou Vámi preferovanou variantu.