Průzkum mezi řidiči: Češi mají rádi tradiční značky, vkus se dědí z otce na syna
12.8. 2020
Víc než polovina českých řidičů jezdí stejnou značkou auta jako jejich rodinní příslušníci. Nejvíc to platí o rodičích a dětech, asi třetina řidičů do 35 let má vůz stejné značky jako jejich rodiče. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisen - Leasing mezi českými řidiči.
Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní.
U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba
ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.
„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera.
Raiffeisen - Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.
Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.
Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.
Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 %
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny.
Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní.
U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba
ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.
![]() |
![]() |
„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera.
Raiffeisen - Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.
Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.
Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.
Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 %
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
Další zprávy
24.6. 2025
V Plzni odstartovala stavba bytového projektu Bydlení Šumavská. Šetří náklady i přírodu
V červnu započala realizace moderního bytového komplexu, který v prestižní lokalitě nabídne 136 bytů o dispozicích 1+kk až 4+kk spolu s komerčními prostory i nebytovým zázemím. To vše s primárním důrazem na udržitelnost a energetickou efektivitu. Bytový projekt vzniká ve spolupráci společnosti Raiffeisen - Leasing a investiční skupiny LIF...
Zobrazit zprávu
28.4. 2025
Raiffeisen - Leasing nabízí mezaninové financování až do výše 100 milionů korun s nulovým úrokem od NRB
Raiffeisen - Leasing, jako spolupracující partner Národní rozvojové banky (NRB), spouští atraktivní mezaninové financování zaměřené na podporu zelené transformace malých a středních podniků. Nový finanční program jim umožňuje získat až 100 milionů korun na projekty přispívající ke klimatickým cílům, a to za mimořádně výhodných podmínek.
Zobrazit zprávu
26.11. 2024
V centru Plzně vzniká nový bytový projekt s mimořádně nízkými provozními náklady
V západočeské metropoli vzniká ve spolupráci společnosti Raiffeisen - Leasing a investiční skupiny LIF GROUP nový bytový projekt, který nabídne 136 moderních bytů ve velikosti 1+KK po 4+KK. Bytový projekt Šumavská v prestižní lokalitě v centru Plzně splňuje požadavky na standardy energetické třídy A a slibuje tak kromě ohleduplnosti k...
Zobrazit zprávu
4.11. 2024
Dotace došly. Co od elektromobilů čeští řidiči chtějí?
Podle dat Svazu dovozců automobilů počet registrovaných elektromobilů do září meziročně narostl o 42,5 %. Zájem o elektromobily podpořily především dotace pro firmy a podnikatele v rámci programu Záruka Elektromobility, jehož „rozpočet“ byl však ke 14. 10. vyčerpán. Raiffeisen - Leasing přijala od doby spuštění výzvy Národní...
Zobrazit zprávu

