Tato webová stránka používá soubory cookies
Mezi soubory cookies používané touto webovou stránkou patří technické (nutné), analytické, konverzní, trackingové a marketingové cookies. V informacích o souborech cookies se o nich dozvíte více informací a můžete zde kdykoliv změnit volbu cookies. Dáváme Vám možnost ponechat pouze nutné cookies, udělit souhlas pro ukládání a následné zpracování všech uvedených cookies či prostřednictvím možnosti „upravit“ zvolit jinou Vámi preferovanou variantu.
Zavřít
Zadejte hledaný výraz
Možná, že hledáte...

Průzkum mezi řidiči: Češi mají rádi tradiční značky, vkus se dědí z otce na syna

12.8. 2020
Víc než polovina českých řidičů jezdí stejnou značkou auta jako jejich rodinní příslušníci. Nejvíc to platí o rodičích a dětech, asi třetina řidičů do 35 let má vůz stejné značky jako jejich rodiče. Vyplývá to z průzkumu Raiffeisen - Leasing mezi českými řidiči.

Jaké auto si Češi chtějí koupit? Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na to, jaké jsou rozhodující faktory při nákupu osobního vozidla. Výsledky ukazují, že hodně dáme na zkušenosti s danou značkou, a to nejen na svoje vlastní, ale i na ty, které si odnášíme z rodiny. 

Jedním z nejdůležitějších faktorů při nákupu auta je jeho značka a zkušenosti s ní. Celkem 52 % respondentů v průzkumu uvedlo, že aktuálně jezdí vozem stejné značky jako jejich příbuzní. 
U řidičů do 35 let to platí nejčastěji, k „rodinné značce“ se přihlásilo více než 62 % z nich. Zhruba 
ve třetině případů pak uvedli, že stejnou značkou auta jezdí jejich rodiče.

„U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti financování aut. Mladí lidé při výběru značky dají nejvíc na názory a doporučení rodiny a přátel. V některých případech je proto možné mluvit o „rodinné značce“, tedy značce, ke které se v rodině vrací třeba už několikátá generace. 24 % lidí v průzkumu uvedlo, že si se značkou svého vozu spojují právě slovo „tradice“.
„Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců,“ potvrzuje Jaroslav Kumbera
Raiffeisen - Leasing financuje osobní vozy všech značek i modelů, nové i ojeté dle preferencí klienta.

Značka vozu se dědí „po meči“
Zajímavé je, že data ukázala větší podobnost mezi rodiči a dětmi, než mezi partnery. Jen asi ve 13 % domácností jezdí oba partneři autem stejné značky, a to napříč všemi věkovými kategoriemi. Platí přitom, že se výrazněji projevuje „rodinná značka“ muže než ženy. 21 % mužů uvedlo, že aktuálně jezdí stejnou značku auta jako jejich rodiče, v případě žen to platí jen asi v 11 % případů.

Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.

Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.

Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru 
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané 
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 % 
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
 

Další zprávy

21.7. 2025
Dotace došly. Co od elektromobilů čeští řidiči chtějí?
Podle dat Svazu dovozců automobilů počet registrovaných elektromobilů do září meziročně narostl o 42,5 %. Zájem o elektromobily podpořily především dotace pro firmy a podnikatele v rámci programu Záruka Elektromobility, jehož „rozpočet“ byl však ke 14. 10. vyčerpán. Raiffeisen - Leasing přijala od doby spuštění výzvy Národní...
Zobrazit zprávu
24.6. 2025
V Plzni odstartovala stavba bytového projektu Bydlení Šumavská. Šetří náklady i přírodu
V červnu započala realizace moderního bytového komplexu, který v prestižní lokalitě nabídne 136 bytů o dispozicích 1+kk až 4+kk spolu s komerčními prostory i nebytovým zázemím. To vše s primárním důrazem na udržitelnost a energetickou efektivitu. Bytový projekt vzniká ve spolupráci společnosti Raiffeisen - Leasing a investiční skupiny LIF...
Zobrazit zprávu
28.4. 2025
Raiffeisen - Leasing nabízí mezaninové financování až do výše 100 milionů korun s nulovým úrokem od NRB
Raiffeisen - Leasing, jako spolupracující partner Národní rozvojové banky (NRB), spouští atraktivní mezaninové financování zaměřené na podporu zelené transformace malých a středních podniků. Nový finanční program jim umožňuje získat až 100 milionů korun na projekty přispívající ke klimatickým cílům, a to za mimořádně výhodných podmínek.
Zobrazit zprávu
26.11. 2024
V centru Plzně vzniká nový bytový projekt s mimořádně nízkými provozními náklady
V západočeské metropoli vzniká ve spolupráci společnosti Raiffeisen - Leasing a investiční skupiny LIF GROUP nový bytový projekt, který nabídne 136 moderních bytů ve velikosti 1+KK po 4+KK. Bytový projekt Šumavská v prestižní lokalitě v centru Plzně splňuje požadavky na standardy energetické třídy A a slibuje tak kromě ohleduplnosti k...
Zobrazit zprávu