Průzkum mezi řidiči: Češi jsou se svým vozem spokojení, tři ze čtyř by si pořídili vůz stejné značky
26.8. 2020
„Když to funguje, neměň to.“ Tak by se dal shrnout přístup českých řidičů ke značce svého vozu. Tři čtvrtiny z nich by si totiž nejspíš znovu pořídily auto stejné značky, i kdyby na trhu byly levnější varianty. Průzkum Raiffeisen - Leasing také ukázal, že necelá třetina českých řidičů dokonce patří mezi „skalní fanoušky“ svého výrobce.
73 % českých řidičů by si nejspíš znovu pořídilo vůz stejné značky, jakou aktuálně jezdí,
a to i kdyby na trhu existovaly levnější varianty. Celá třetina lidí je o tom navíc pevně přesvědčená. 31 % lidí uvedlo, že by rozhodně chtěli stejnou značku vozu, pokud by si nyní pořizovali nové auto. Největší roli v rozhodování hrají vlastní zkušenosti a přesvědčení o ideálním poměru ceny a výkonu, vyplývá z průzkumu.
„Data ukazují, že většina lidí je se svým vozem spokojená. Řidiči vnímají, že si vybrali dobře a auto splňuje jejich očekávání, zejména z hlediska poměru ceny a kvality. Proto mají tendenci přemýšlet
o tom, že by si příští vůz pořídili od stejného výrobce. Rozhodující je tedy dobrá zkušenost,“ říká Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti právě financování aut.
Právě vlastní zkušenost označila třetina respondentů za rozhodující faktor při výběru nového vozu. Polovina lidí se také řídí primárně svým odhadem poměru ceny
a kvality. Asi 11 % lidí dá na zkušenosti přátel, rodiny a známých – častěji jsou to přitom ženy (15 %) než muži (8 %).
„Češi jsou v tomto ohledu velmi pragmatičtí
a dají hodně na svůj vlastní úsudek, případně na názor někoho blízkého, komu věří. Je také zřejmé, že auto není pro české domácnosti jen výdajová položka, roli hraje to, jak dobře se v něm cítí, zda z něj mají dobrý pocit. Proto hodně lidí dá přednost ´svojí´ značce,
i kdyby existovaly nějaké levnější cesty,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera a dokládá
to i praxí: „Máme velké množství klientů, kterým opakovaně financujeme auto stejné značky.“
Věrnost řidičů dokládají i data z průzkumu. Asi ve třetině případů jsou totiž lidé přesvědčeni o tom, že by svou značku auta zkrátka za jinou nevyměnili. Takový postoj přitom spíš sílí s věkem a rostoucími zkušenostmi.
Ve věku mezi 54-65 lety je téměř 40 % takových „skalních fanoušků“ svojí značky, zatímco u nejmladší věkové skupiny dva ze tří přemýšlejí o tom, že by příště otestovali jiného výrobce.
Součástí spokojenosti se značkou může být i dobrá zkušenost s nákupem a financováním vozu.
„Do celkové spokojenosti se může promítat i to, za jakých podmínek si lidé auto pořídili, zda byl prodejce solidní, jak dobré finanční podmínky klientům nabídl,“ doplňuje Jaroslav Kumbera a doporučuje lidem, kteří zvažují nákup auta, aby si nejprve udělali nezávislou představu o podmínkách na trhu. Může se totiž stát, že „jejich“ značku je možné financovat za výhodnějších podmínek. Například
Raiffeisen - Leasing nabízí úvěry na nová i ojetá auta s úrokovou sazbou od 3,99 % p.a., což se vztahuje na vozy všech značek a typů.
Celkově jsou Češi se svými vozy spíše spokojení. Jen asi 2 % lidí uvedla, že by si stejnou značku vozu už nepořídila. Zajímavé také je, že okolo 8 % respondentů uvedlo, že by si vůz od stejné značky pořídili rádi, nenabízí ale typ vozu, který by jim vyhovoval.
Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.
Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 %
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
73 % českých řidičů by si nejspíš znovu pořídilo vůz stejné značky, jakou aktuálně jezdí,
a to i kdyby na trhu existovaly levnější varianty. Celá třetina lidí je o tom navíc pevně přesvědčená. 31 % lidí uvedlo, že by rozhodně chtěli stejnou značku vozu, pokud by si nyní pořizovali nové auto. Největší roli v rozhodování hrají vlastní zkušenosti a přesvědčení o ideálním poměru ceny a výkonu, vyplývá z průzkumu.
„Data ukazují, že většina lidí je se svým vozem spokojená. Řidiči vnímají, že si vybrali dobře a auto splňuje jejich očekávání, zejména z hlediska poměru ceny a kvality. Proto mají tendenci přemýšlet
o tom, že by si příští vůz pořídili od stejného výrobce. Rozhodující je tedy dobrá zkušenost,“ říká Jaroslav Kumbera, který má v Raiffeisen - Leasing na starosti právě financování aut.

Právě vlastní zkušenost označila třetina respondentů za rozhodující faktor při výběru nového vozu. Polovina lidí se také řídí primárně svým odhadem poměru ceny
a kvality. Asi 11 % lidí dá na zkušenosti přátel, rodiny a známých – častěji jsou to přitom ženy (15 %) než muži (8 %).
„Češi jsou v tomto ohledu velmi pragmatičtí
a dají hodně na svůj vlastní úsudek, případně na názor někoho blízkého, komu věří. Je také zřejmé, že auto není pro české domácnosti jen výdajová položka, roli hraje to, jak dobře se v něm cítí, zda z něj mají dobrý pocit. Proto hodně lidí dá přednost ´svojí´ značce,
i kdyby existovaly nějaké levnější cesty,“ vysvětluje Jaroslav Kumbera a dokládá
to i praxí: „Máme velké množství klientů, kterým opakovaně financujeme auto stejné značky.“

Věrnost řidičů dokládají i data z průzkumu. Asi ve třetině případů jsou totiž lidé přesvědčeni o tom, že by svou značku auta zkrátka za jinou nevyměnili. Takový postoj přitom spíš sílí s věkem a rostoucími zkušenostmi.
Ve věku mezi 54-65 lety je téměř 40 % takových „skalních fanoušků“ svojí značky, zatímco u nejmladší věkové skupiny dva ze tří přemýšlejí o tom, že by příště otestovali jiného výrobce.
Součástí spokojenosti se značkou může být i dobrá zkušenost s nákupem a financováním vozu.
„Do celkové spokojenosti se může promítat i to, za jakých podmínek si lidé auto pořídili, zda byl prodejce solidní, jak dobré finanční podmínky klientům nabídl,“ doplňuje Jaroslav Kumbera a doporučuje lidem, kteří zvažují nákup auta, aby si nejprve udělali nezávislou představu o podmínkách na trhu. Může se totiž stát, že „jejich“ značku je možné financovat za výhodnějších podmínek. Například
Raiffeisen - Leasing nabízí úvěry na nová i ojetá auta s úrokovou sazbou od 3,99 % p.a., což se vztahuje na vozy všech značek a typů.
Celkově jsou Češi se svými vozy spíše spokojení. Jen asi 2 % lidí uvedla, že by si stejnou značku vozu už nepořídila. Zajímavé také je, že okolo 8 % respondentů uvedlo, že by si vůz od stejné značky pořídili rádi, nenabízí ale typ vozu, který by jim vyhovoval.
Průzkum Raiffeisen - Leasing se zaměřil na faktory, které lidi motivují k výběru konkrétní značky vozu. Reprezentativního šetření se účastnilo 550 aktivních českých řidičů.
Raiffeisen - Leasing poskytuje financování vozů pro soukromé i firemní účely. Financuje nová či ojetá auta libovolné značky a typu. Úvěr na auto od Raiffeisen - Leasing má roční úrokovou sazbu od 3,99 % p.a. délkou splácení od dvou do šesti let a je vždy bez poplatku za uzavření smlouvy. K samotnému financování navíc klienti mohou získat výhodné havarijní pojištění, povinné ručení nebo připojištění skel.
Reprezentativní příklad: cena auta 500 000 Kč, akontace 100 000 Kč, celková výše úvěru 400 000 Kč, doba trvání smlouvy 48 měsíců, zápůjční úroková sazba 3,99 % p.a., měsíční splátka úvěru
9 030 Kč bez pojištění, 9 759 Kč vč. havarijního pojištění (729 Kč), havarijní pojištění sjednané
ve splátkách úvěru je povinná doplňková služba, celková splatná částka 468 432 Kč, RPSN 8,26 %
(vč. pojistného havarijního pojištění). Platí pro nové auto.
Další zprávy
24.6. 2025
V Plzni odstartovala stavba bytového projektu Bydlení Šumavská. Šetří náklady i přírodu
V červnu započala realizace moderního bytového komplexu, který v prestižní lokalitě nabídne 136 bytů o dispozicích 1+kk až 4+kk spolu s komerčními prostory i nebytovým zázemím. To vše s primárním důrazem na udržitelnost a energetickou efektivitu. Bytový projekt vzniká ve spolupráci společnosti Raiffeisen - Leasing a investiční skupiny LIF...
Zobrazit zprávu
28.4. 2025
Raiffeisen - Leasing nabízí mezaninové financování až do výše 100 milionů korun s nulovým úrokem od NRB
Raiffeisen - Leasing, jako spolupracující partner Národní rozvojové banky (NRB), spouští atraktivní mezaninové financování zaměřené na podporu zelené transformace malých a středních podniků. Nový finanční program jim umožňuje získat až 100 milionů korun na projekty přispívající ke klimatickým cílům, a to za mimořádně výhodných podmínek.
Zobrazit zprávu
26.11. 2024
V centru Plzně vzniká nový bytový projekt s mimořádně nízkými provozními náklady
V západočeské metropoli vzniká ve spolupráci společnosti Raiffeisen - Leasing a investiční skupiny LIF GROUP nový bytový projekt, který nabídne 136 moderních bytů ve velikosti 1+KK po 4+KK. Bytový projekt Šumavská v prestižní lokalitě v centru Plzně splňuje požadavky na standardy energetické třídy A a slibuje tak kromě ohleduplnosti k...
Zobrazit zprávu
4.11. 2024
Dotace došly. Co od elektromobilů čeští řidiči chtějí?
Podle dat Svazu dovozců automobilů počet registrovaných elektromobilů do září meziročně narostl o 42,5 %. Zájem o elektromobily podpořily především dotace pro firmy a podnikatele v rámci programu Záruka Elektromobility, jehož „rozpočet“ byl však ke 14. 10. vyčerpán. Raiffeisen - Leasing přijala od doby spuštění výzvy Národní...
Zobrazit zprávu